Zanim rozpoczniesz dietę

Nie jesteś sam

Słowo dieta kojarzy nam się z wyrzeczeniami, trudem i często z niepowodzeniem. Pamiętaj, że ten pochodzący z greki wyraz był synonimem stylu życia. Być może wypróbowałeś już wielu diet, zrzuciłeś kilogramy, tylko po to, by powróciły z nawiązką. Przyczyną mógł być powrót do „starych” nawyków żywieniowych, bądź brak wsparcia w dążeniu do celu.

Całkowita przemiana materii

Badania wykazały, że wspieranie w wysiłkach odchudzania znacznie poprawia rezultaty kuracji, a jej efekty są długotrwałe. W drodze do Twojego sukcesu towarzyszyć Ci będzie Konsultant Cambridge, który nie tylko ustali najskuteczniejszy program diety, ale będzie Cię przede wszystkim wspierać.

Stosując się do zaleceń programu Cambridge Weight Plan nie tylko schudniesz i zaczniesz się prawidłowo odżywiać, ale powoli nauczysz się jak prowadzić zdrowy i aktywny tryb życia.

Ustalanie celu

1. Pamiętaj, że nierealne oczekiwania mogą prowadzić do rozczarowań. Uświadom sobie, jaki jest możliwy spadek wagi, który może nie tylko poprawić sylwetkę, ale doprowadzić do zredukowania zagrożeń zdrowotnych.

2. Na chudnięcie ma wpływ wiele czynników. Najważniejszym z nich, oprócz ograniczenia kalorii, jest wiek osoby odchudzającej się. Oprócz tego należy wziąć pod uwagę: stan zdrowia, obciążenie genetyczne, stosowane leki, styl życia i żywienia, wpływ cywilizacji, stopień i rodzaj otyłości oraz choroby jej towarzyszące. Z wiekiem spowalnia się metabolizm oraz odczuwalne są coraz częstsze wahania hormonalne. Dlatego też, osoba czterdziestoletnia powinna mieć świadomość, że osiągnięcie wagi z czasów, kiedy była nastolatkiem, jest praktycznie nierealne. Dotyczy to szczególnie kobiet wchodzących w okres około menopauzalny.

Skonsultuj się

Kiedy już dowiesz się, jakie jest Twoje BMI, WHR, obwód talii i stwierdzisz, że jesteś w grupie podwyższonego ryzyka, skontaktuj się z Konsultantem Cambridge, który przeprowadzi krótki wywiad na temat Twojego samopoczucia, stylu życia oraz poprosi o wypełnienie Karty Zdrowia. Pomoże Ci też wybrać najkorzystniejszy stopień programu Cambridge Weight Plan.

Motywacja

Próby samodzielnego odchudzania, często kończą się porażką. Dlaczego tak się dzieje? Odchudzanie to nie tylko dieta, to przede wszystkim zmiana dotychczasowego stylu życia i naszego nastawienia psychicznego. To bardzo złożony proces, do którego trzeba przygotować się i psychicznie, i fizycznie. Przede wszystkim musisz naprawdę chcieć! Pamiętaj, że nierealne oczekiwania mogą prowadzić do rozczarowań, ustal więc sobie realistyczny cel:
  • Ile chcesz schudnąć?
  • W jaki sposób to zrobisz?
  • W jakim czasie?
Zaplanowanie pewnych zasad w drodze do celu, znacznie ułatwi proces odchudzania, a osiąganie małych sukcesów, będzie dodatkową motywacją do podejmowania następnych kroków.

Na początek razem z Konsultantem Cambridge zdecyduj, kiedy rozpoczniesz dietę i jaki program zastosujesz.

Nie ukrywaj przed rodziną czy znajomymi, że zaczynasz dietę. Co więcej, poproś ich o wsparcie i pomoc. Niech postarają się zrozumieć, że podejmujesz walkę sam ze sobą i niech nie utrudniają Ci tego procesu kusząc smakołykami.

Gdy już zaczniesz stosować dietę, pamiętaj:

  • kiedy wiesz, że w określonych godzinach zaczynasz podjadać - wybierz się na spacer lub postaraj zająć się czymś, co odwróci Twoją uwagę od jedzenia.
  • kiedy jesteś cały dzień w ruchu i wiesz, że nie będziesz miał czasu na przyrządzenie posiłku, zabierz ze sobą jeden z gotowych produktów Cambridge (batonik lub napój w kartoniku) - pomogą Ci złagodzić uczucie głodu i chęć zjedzenia czegoś bardziej kalorycznego.