Eliminowanie złych nawyków

Początkowo ciężko jest wytrwać w nowym trybie funkcjonowania, ale z upływem czasu staje się on normą. Mając świadomość swoich słabych stron, wiesz czego unikać, aby nie podjadać między posiłkami. Może Ci w tym pomóc organizacja czasu – unikaj sytuacji wywołujących pokusy. Tabela kaloryczna

Unikanie sytuacji, w których jesteś narażony na podjadanie

Wiesz, jakie masz słabe strony i jak łatwo jest stworzyć sobie okazję do podjadania, zwłaszcza w sytuacji kiedy masz zły dzień w pracy, niespodziewane zmartwienia, depresję czy cokolwiek innego. Pomyśl, w jaki sposób w takich sytuacjach możesz zastąpić jedzenie. Może energiczny spacer, relaksująca kąpiel, telefon do przyjaciela, dobra lektura, eliminująca stres herbatka ziołowa, zakupy a może medytacja?

Nagradzanie

Wielu z nas było nagradzanych jedzeniem (zwłaszcza słodyczami!) w dzieciństwie. Znajdź sobie inny sposób nagradzania. Kup sobie fajny kosmetyk, nowe CD, jakiś drobny gadżet, książkę, zaplanuj wyjście do kina - cokolwiek co sprawi Ci przyjemność odsunie pokusę jedzenia.

Kiedy ulegniesz pokusie

Będą takie dni, kiedy poddasz się zachciankom lub jedzenie potraktujesz jako pocieszyciela. Zamiast myśleć o sobie źle, nie poddawaj się. Nie zostawiłbyś na poboczu samochodu, gdyby się zepsuł lub nie zignorowałbyś dziury w dachu Twojego domu. Jesteś swoją najcenniejszą inwestycją, więc oszacuj szkody i napraw je. Szybko zareaguj zwiększając aktywność fizyczną przez kilka kolejnych dni i pilnuj tego, co jesz. Nie poddawaj się!

Drobne przyjemności – kiedy nic innego nie skutkuje!

Są takie chwile, kiedy masz wielką ochotę na zjedzenie czegoś extra. Powyżej kilka produktów i ich kaloryczność. Pamiętaj, że jeśli jesteś na Stopniu 1 VLCD, jakiekolwiek odstępstwo od programu będzie miało wpływ na przebieg procesu ketozy w Twoim organizmie.

Planowanie

Jest to jeden z kluczy do skutecznego utrzymania masy ciała. Planując posiłki, będziesz miał kontrolę nad tym, co jesz i będziesz mniej podatny na podjadanie między posiłkami.
  • Zaplanuj sobie posiłki i zrób listę zakupów na kilka najbliższych dni.
  • Nie rezygnuj z wyznaczonych posiłków – przy następnej okazji zjesz za dużo.
  • Zjedz jeden produkt Cambridge dziennie (najlepiej w porze wieczorowej np. zamiast kolacji). Badania wykazały, że pomaga to w utrzymaniu wagi.
  • Zawsze noś przy sobie butelkę wody lub gotowy produkt Cambridge lub inną zdrową przekąskę, abyś miał coś pod ręką, kiedy poczujesz głód.