Dekalog szczupłej osoby - przez całe życie

Nowe nawyki żywieniowe, jakie nabywa się podczas stosowania Programu Odchudzania Cambridge, powinno się zachować na całe życie. Zastosowanie się do poniższych zaleceń pozwoli Ci cieszyć się szczupłą sylwetką przez długie lata:

Po programie

1. Jedz 4-5 posiłków z przerwami co 3-4 godziny. Nie zapominaj o śniadaniu!

2. Jedz 2-3 razy w tygodniu tłuste ryby morskie, które dostarczają do organizmu cennych kwasów omega-3 i omega-6. Do sałatek i surówek używaj tylko oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek (tłoczonej na zimno).

3. Pamiętaj o warzywach przy każdym komponowanym posiłku.

4. Potrawy gotuj na parze, piecz, ewentualnie grilluj lub przygotuj w mikrofalówce. Unikaj smażenia.

5. Sól zastąp ziołami. Wiąże ona wodę w organizmie i przyczynia się do zwiększenia masy ciała i wzrostu ryzyka wystąpienia nadciśnienia.

6. Wybieraj makaron, pieczywo, ryż i kasze pełnoziarniste. Zapewnią odpowiednią porcję błonnika, witamin i składników mineralnych.

7. Z produktów mięsnych i nabiałowych wybieraj te o najmniejszej zawartości tłuszczu.

8. Jedz powoli i świadomie. Dokładne przeżuwanie pozwoli szybciej zaspokoić głód.

9. Wypijaj codziennie co najmniej 2,5 l płynów, z czego połowę powinna stanowić woda. Dzięki temu zmniejszysz uczucie głodu.

10. Uprawiaj sport przez 45 minut, co najmniej trzy razy w tygodniu, albo codziennie przez około 30 minut.