Program Cambridge 6 stopniach energetycznych
Stopień 1 Stopień 2 Stopień 3 Stopień 4 Stopień 5 Stopień 6

STOPIEŃ 2 (810 kcal - LCD)
Dieta niskokaloryczna



STOPIEŃ 2 polega na spożywaniu trzech produktów Cambridge dziennie i jednego posiłku konwencjonalnego o wartości energetycznej ok. 260 kcal, wzbogaconych o 340 ml chudego mleka lub jogurtu naturalnego lub kefiru. Ponadto obowiązkowo trzeba wypijać ok 2,25 litra niegazowanej wody mineralnej lub innych płynów bezkalorycznych.

Bardzo ważne jest przestrzeganie tych zasad, a także ilości i jakości posiłków tradycyjnych, bogatych w węglowodany.

Działanie:
Posiłki spożywane w trakcie 2 stopnia posiadają małą ilość węglowodanów i tłuszczów, aby organizm mógł samodzielnie spalać własne zapasy. Produkty bogate w węglowodany mogą spowodować powstawanie nadmiaru wody, a co za tym idzie – przyrost wagi.

UWAGA!
Ważnym elementem odchudzania jest właściwe przygotowanie do wprowadzenia diety. W tym celu powinno się ograniczyć ilość spożywanych węglowodanów i wprowadzić odpowiednią ilość płynów bezkalorycznych – na około tydzień przed rozpoczęciem diety.

Dodatkową pomocą i motywacją jest prowadzenie Dzienniczka Odchudzania – regularny zapis zrzuconych kilogramów i osiągniętych wymiarów pozwoli Ci zobaczyć realne efekty i cieszyć się z osiągnięć.

Pamiętaj!
Szybki spadek masy ciała następuje w pierwszych tygodniach procesu odchudzania, co jest związane z utratą wody wraz z zapasami węglowodanów. Później ten proces ulega spowolnieniu, co jest całkowicie naturalnym zjawiskiem.

Każdy chudnie inaczej – nawet, jeśli dzieje się to wolniej nie znaczy, że nie przynosi pożądanych efektów. Trzeba pamiętać o mierzeniu obwodów ciała, żeby zauważać zmiany!

Ćwicz na zdrowie!

Pamiętaj!
Podczas 2 stopnia Programu Odchudzania Cambridge pacjent powinien ograniczyć aktywność fizyczną do zajęć bardziej rekreacyjnych, takich jak spacery lub umiarkowane pływanie. Wprowadzenie bardziej aktywnych czynności zaleca się w kolejnych etapach Programu.

WSKAZÓWKI:
Przedstawiony układ dań jest przykładowy. Trzeba pamiętać, by jeść regularnie, w równych odstępach czasowych - najlepiej o stałych porach dnia. Ostatni posiłek powinno się zjeść nie później niż 2 – 3 godziny przed snem.

Cambridge na talerzu
DZIEŃ 1 : 2 : 3 : 4 : 5 : 6 : 7
Śniadanie

Napój Cambridge (smak do wyboru) przygotowany w 227 ml (1 szklanka) mleka 0,5% tł.

II śniadanie

Baton Cambridge (smak do wyboru) plus kawa z 110 ml (ok. 1/2 szklanki) mleka 0,5% tł.

Obiad (250 kcal)

Ryba z kalafiorem i mizerią
• 2 kostki ryby (morszczuk, dorsz, flądra, pstrąg (200 g)),
• 3 różyczki kalafiora (150 g),
• 2 średnie ogórki zielone (200 g),
• 2 łyżki jogurtu naturalnego (35 g),
• koperek do smaku.

Rybę doprawić smaczkiem warzywnym Cambridge i ugotować na parze. Kalafiora ugotować na półtwardo. Ogórki zetrzeć w talarki, wymieszać z jogurtem doprawić przyprawami, dodać koperku.

Kolacja

Zupa Cambridge (smak do wyboru)

program2