Cambridge Manufacturing LTD.

Program Odchudzania Cambridge ma swój początek w roku 1960, kiedy Dr Alan Howard, naukowiec z Uniwersytetu w Cambridge, zainteresował się rosnącym problemem otyłości i rozpoczął dociekliwe badania rozmaitych metod redukcji masy ciała.

W 1968 roku, razem z Dr Ianem McLean-Baird (szpital West Middlesex), dokonał w Wielkiej Brytanii nowatorskiego przedsięwzięcia - zorganizował Narodowe Sympozjum Otyłości.

Wymienieni wyżej naukowcy przeprowadzili projekt badawczy, dzięki któremu stworzyli nowe formuły żywieniowe, opierające się na konkretnych wytycznych:

  • Ubytek masy ciała charakterystyczny dla głodówki, jednak bez żadnych efektów ubocznych
  • Odpowiedni poziom białka, który zapobiega ubytkowi beztłuszczowej masy ciała
  • Odpowiedni poziom węglowodanów sprzyjający łagodnej ketozie i zwalczający poczucie głodu
  • Odpowiedni poziom witamin, składników mineralnych, pierwiastków śladowych i niezbędnych kwasów tłuszczowych, pomagających w zachowaniu dobrego stanu zdrowia.

Zastosowanie pierwszej opracowanej formuły przyniosło doskonałe rezultaty. U pacjentów stosujących dietę zauważono znaczny spadek masy ciała. Dzięki wytężonej pracy technologów żywności produkty Cambridge zostały przygotowane do sprzedaży.

Efekty i bezpieczeństwo diety przebadano zarówno na pacjentach indywidualnych, jak i w warunkach klinicznych.

Badanie ujawniło trzy ważne czynniki:
  • Duży spadek masy ciała
  • Łatwa formuła szybko przyswajana przez pacjentów
  • Bezpieczeństwo diety

Badanie pozwoliło na popularyzację diety w klinikach otyłości w Londynie i Cambridge, a jej bezpieczeństwo potwierdzono za pomocą dodatkowych, odrębnych badań, przeprowadzonych na pacjentach indywidualnych oraz w warunkach klinicznych w Wielkiej Brytanii, USA i innych krajach Europy. Dietę Cambridge wprowadzono do sprzedaży w Wielkiej Brytanii w 1984 roku.

Aktualnie produkty Cambridge są dostępne na terenie ponad 25 krajów na świecie. Ich ekspansja rozpoczęła się w 1985 roku w Danii, a następnie w Europie Zachodniej: Niemczech, Francji, Szwecji i Norwegii. Stopniowo zakres rozprowadzania produktów Cambridge zaczął się poszerzać i objął rynek belgijski, austriacki, islandzki a także maltański. W 1993 roku sprzedaż diety zapoczątkowano w Europie wschodniej: Polsce, Czechach i Rosji. Dwa lata później dieta pojawiła się w Azji (Singapur, Malezja, Tajlandia, Filipiny, Indonezja, Hongkong, Tajwan) oraz na Środkowym Wschodzie, w Omanie, Libii, Turcji i Egipcie.

Po drugiej stronie Atlantyku dieta Cambridge rozwinęła sieć dystrybucji w Kanadzie, Brazylii i Meksyku. W Stanach Zjednoczonych produkty sprzedawane są pod marką „Dr Howard’s success”.